Hubbster Activate är ett digitalt verktyg för aktivering av strategier

Affärsutvecklarna GoGenius och Hubbster i samarbete kring Danske Bank

16, augusti 2016

Affärsutvecklarna GoGenius och Hubbster i samarbeteAffärsdrivet mångfaldsarbete nästa stora aktiveringstrend

SaaS-företaget Hubbster har med sitt unika molnverktyg gett förutsättningar för bland andra WSP, Apoteket och kommunala Familjen Helsingborg att omsätta sina strategier i konkret handling. Tillsammans med GoGenius paketerar företaget nu molntjänsten för framgångsrik aktivering av strategier för affärsutveckling genom en inkluderande företagskultur.

– Samarbetet med Hubbster gör att vi kan säkra genomslaget för våra processer och korta tiden till tydligt resultat. Inkluderande företagskultur, genus och mångfald är brännande frågor för många företag som kräver engagemang och delägarskap av alla i organisationen för att vinna full kraft. Vår kunskap och Hubbsters verktyg möjliggör just detta. Under 2016 genomför vi t.ex. en affärsutvecklingsinsats för Danske Bank Sverige där vi använder verktyget framgångsrikt, säger Christina Franzén, VD Näringslivets Ledarskapsakademi och en av GoGenius grundare.

GoGenius har arbetat med ett flertal större företag och offentliga organisationer i Sverige. Med ett inkluderande perspektiv på affärsutveckling ökar förutsättningarna för att upptäcka nya marknader, förbättra bemötandet mot kunden och skapa nya innovativa lösningar för att möta kundernas behov. GoGenius fokuserar alltid på affärsnytta och processmodellen integrerar genus-och mångfaldsperspektivet i förändringsarbetet på ett unikt sätt.

– GoGenius grundare är några av landets mest erfarna och erkända strateger inom affärsdrivet mångfaldsarbete. Att de väljer vårt verktyg för att säkra aktiveringen i sina processer är hedrande och en kvalitetsstämpel vi är mycket stolta över, säger Niklas Engström, CEO på Hubbster.

Hubbster är ett svenskt mjukvaruföretag med en egenutvecklad molntjänst för aktivering av strategi; att ta strategier från ord på papper till aktiverad verklighet, i hela organisationen. Sedan starten 2013 har företaget arbetat med några av Sveriges mest spännande privata och offentliga varumärken och kunnat visa på verklig förändring. Ett tydligt resultat är strategianvändningen i företagen lyfts från de genomsnittliga 5 % till uppmätta 64 % på bara sex månader.

Anna Bloth Karling / CEO/Hubbster
anna@hubbstergroup.com