Hubbster Activate är ett digitalt verktyg för aktivering av strategier

Hubbster’s issue over-subscribed in two hours

The Swedish SaaS company Hubbster, specialized in digital tools for activating strategies, plans and cultures, has completed a raising of capital in June. The issue, which was mainly dedicated to faster product and service development, was quickly and marginally over-subscribed. With the demand of several of the Sweden’s largest companies, Hubbster is now focusing on […]

Läs artikeln

Konsten att vara konkret – hur man formulerar sig till framgång

Att lyckas med ett framgångsrikt strategigenomförande, eller aktivering som vi på Hubbster kallar det, kan ha sina utmaningar. En vanlig, men hyfsat lättkorrigerad, fallgrop är nivån av konkretisering man får till när man formulerar de aktiviteter man tänker lyckas med i linje med strategin eller planen. Här kommer några konkreta tips för tydligare aktivitetsformuleringar, och […]

Läs artikeln

Hubbster utvalt till STING Incubate

Hubbster är ett av sex utvalda bolag till inkubatorn STINGs senaste grupp av startups. Läs mer om oss,  våra ”peers” och STING i den här artikeln i dagens Breakit.

Läs artikeln

Hubbster stöttar Ung Cancer med aktivering

Hubbster är mycket stolta över att presentera vårt samarbete med den ideella organisationen Ung Cancer. Ung Cancer arbetar med unga vuxna cancerberörda och har sedan starten 2010 vuxit till att idag ge stöd till över 3 400 medlemmar med verksamhet över hela Sverige. Genom att erbjuda CoreHub kostnadsfritt till Ung Cancer vill Hubbster göra det […]

Läs artikeln

Oriflame aktiverar global strategi med Hubbsters digitala verktyg

Det internationella kosmetikföretaget Oriflame har valt svenska SaaS-bolaget Hubbsters digitala verktyg för att aktivera och motivera sina medarbetare i arbetet med deras nya globala strategi. Verktyget används på global basis för att stötta tusentals medarbetare i deras arbete med att förverkliga Oriflames fortsatta tillväxtresa.– Oriflame är en driven och nytänkande organisation med ett starkt medarbetarinflytande […]

Läs artikeln

Medarbetarengagemang lyfter BIG Travel mot miljardmål

Resebyråkoncernen BIG Travel och konkurrenten Resecity är sedan hösten 2016 i en samgåendeprocess med målet att växa till Nordens ledande resebyråkoncern till 2018. För att aktivera tillväxtstrategin och säkra de 200 medarbetarnas engagemang och bidrag i det strategiska genomförandet använder man SaaS-bolaget Hubbsters digitala verktyg för strategiaktivering, CoreHub.  – Vi ska positionera och växa BIG Travelkoncernen starkt […]

Läs artikeln

Aktivering är en Modern Kompetens

  I senaste podcasten pratar jag, Per Dohlwitz och David Åberg om tips för framgångsrik aktivering, vikten av motivation och varför det är svårt att hata sina egna idéer. ”I denna podcast får vi besök av Anna Bloth Karling, VD och grundare för mjukvarubolaget Hubbster. Hubbster använder ett digitalt verktyg för att öka medvetenheten kring strategier, värderingar och aktivering. […]

Läs artikeln

Tydliga mål, involvering och återkoppling – din väg till strategisk framgång

Hur går det med dina strategiska beslut? Får du dem att lyfta? Vet ni att ni närmar ert önskade läge? Lyckas du krama ur den där åtråvärda effekten? Förmodligen inte fullt ut. Det må vara en klen tröst, men du är långt ifrån ensam; strategigenomföranden är generellt ett eftersatt område i Sveriges organisationer. Undersökningar visar […]

Läs artikeln

Affärsutvecklarna GoGenius och Hubbster i samarbete kring Danske Bank

16, augusti 2016 Affärsdrivet mångfaldsarbete nästa stora aktiveringstrend SaaS-företaget Hubbster har med sitt unika molnverktyg gett förutsättningar för bland andra WSP, Apoteket och kommunala Familjen Helsingborg att omsätta sina strategier i konkret handling. Tillsammans med GoGenius paketerar företaget nu molntjänsten för framgångsrik aktivering av strategier för affärsutveckling genom en inkluderande företagskultur. – Samarbetet med Hubbster […]

Läs artikeln

Så aktiverade Everysport Media Group en gemensam kultur när tre företag blev ett

Everysport Media Group bildades våren 2016 efter sammanslagning av flera starka aktörer inom digitala sportmedia. Med grunden i flera olika kulturer behövde man hitta ett gemensamt avstamp att växa ifrån och samtidigt få ett snabbt och effektivt gemensamt fokus för såväl affär som organisation. Organisationen var inte så stor, cirka 80 medarbetare, men fragmenterad både […]

Läs artikeln