Hubbster Activate är en digital metod som förenar medarbetarengagemang med företagsstrategi - bottom up
En

Så ska SOS Barnbyar nå dubbelt så många barn

SOS Barnbyar Sverige vill nå dubbelt så många barn till 2020. För att lyckas ställer man om organisationen till ett ekosystem inom social innovation med fokus på innovativa lösningar, med och för barn, som också engagerar kunder. För att säkra genomförandet av innovationsstrategin och engagera medarbetarna i utmaningen används Hubbster: Activate. METOD FÖR FRAMGÅNGSRIK STRATEGIAKTIVERING […]

Läs artikeln

Hubbster i samarbete med Styrelseakademien

Hubbster har inlett ett samarbete med Styrelseakademien i Stockholm som innebär fina förmåner för medlemmarna vid användning av Hubbster:Activate. Är du medlem och intresserad av att involvera och engagera era medarbetare i organisationens mål? Maila oss på styrelse@hubbster.com. View this post on Instagram Anna på Hubbster 🙌🏼 som medlem har du 25% på deras digitala […]

Läs artikeln

Kickoff:Activate – hur man förlänger värdet på en kickoff

Läs artikeln

Varför undviker vi stora, håriga mål?

Ett av de största skälen till att vi undviker stora, håriga mål är att vi tror att vi först behöver ha en detaljerad perfekt plan på plats. En skottsäker plan där varje steg är identifierat. Där framgång är garanterad. Vi vill veta säkert hur det kommer att sluta redan innan vi börjar. Men, eftersom det […]

Läs artikeln

SOS Barnbyar aktiverar social innovation med Hubbsters digitala metod

SOS Barnbyar Sverige vill nå dubbelt så många barn till 2020. För att lyckas ställer man om organisationen till ett ekosystem inom social innovation med fokus på innovativa lösningar, med och för barn, som också engagerar kunder. För att säkra genomförandet av innovationsstrategin och engagera medarbetarna i utmaningen används SaaS-bolaget Hubbsters digitala metod, Hubbster: Activate. […]

Läs artikeln

Danske Bank

Ladda ned caset som pdf här » I kölvattnet av #metoo har medvetna och framåtblickande företag förstått att inkludering, jämställdhet och mångfald påverkar företags affärsverksamhet. Detta har bidragit till att frågorna lyfts in på företagsledningens strategiska agenda då insikten om att ett företagets förmåga att koppla ihop dess affärsutveckling med dess kompetensförsörjning är helt avgörande […]

Läs artikeln

ICA Skolan och Hubbster i samarbete

Det är med stolthet vi kan berätta att Hubbster och ICA Skolan har inlett ett samarbete för att gemensamt erbjuda stöd i aktivering av kultur, affär och strategi inom ICA koncernen.  En första gemensam kund är redan kontrakterad och fler dialoger är igång. Kombinationen av Hubbsters digitala aktiveringsprocess och ICA Skolans långa erfarenhet av att […]

Läs artikeln

Airline company SAS new Hubbster user

Sometimes you are blessed with customers who linguistically fit extra well as pilots in our activation tool. Welcome to Hubbster’s Cockpit and to the use of our activation tool, we proudly say say to airline company SAS! SAS is using the tool as a part of its social learning platform, Forum 50, with the purpose […]

Läs artikeln

Hubbster’s issue over-subscribed in two hours

The Swedish SaaS company Hubbster, specialized in digital tools for activating strategies, plans and cultures, has completed a raising of capital in June. The issue, which was mainly dedicated to faster product and service development, was quickly and marginally over-subscribed. With the demand of several of the Sweden’s largest companies, Hubbster is now focusing on […]

Läs artikeln

Konsten att vara konkret – hur man formulerar sig till framgång

Att lyckas med ett framgångsrikt strategigenomförande, eller aktivering som vi på Hubbster kallar det, kan ha sina utmaningar. En vanlig, men hyfsat lättkorrigerad, fallgrop är nivån av konkretisering man får till när man formulerar de aktiviteter man tänker lyckas med i linje med strategin eller planen. Här kommer några konkreta tips för tydligare aktivitetsformuleringar, och […]

Läs artikeln