Hubbster Activate är en digital metod som förenar medarbetarengagemang med företagsstrategi - bottom up
En

Aktivering är en Modern Kompetens

  I senaste podcasten pratar jag, Per Dohlwitz och David Åberg om tips för framgångsrik aktivering, vikten av motivation och varför det är svårt att hata sina egna idéer. “I denna podcast får vi besök av Anna Bloth Karling, VD och grundare för mjukvarubolaget Hubbster. Hubbster använder ett digitalt verktyg för att öka medvetenheten kring strategier, värderingar och aktivering. […]

Läs artikeln

Tydliga mål, involvering och återkoppling – din väg till strategisk framgång

Hur går det med dina strategiska beslut? Får du dem att lyfta? Vet ni att ni närmar ert önskade läge? Lyckas du krama ur den där åtråvärda effekten? Förmodligen inte fullt ut. Det må vara en klen tröst, men du är långt ifrån ensam; strategigenomföranden är generellt ett eftersatt område i Sveriges organisationer. Undersökningar visar […]

Läs artikeln

Affärsutvecklarna GoGenius och Hubbster i samarbete kring Danske Bank

16, augusti 2016 Affärsdrivet mångfaldsarbete nästa stora aktiveringstrend SaaS-företaget Hubbster har med sitt unika molnverktyg gett förutsättningar för bland andra WSP, Apoteket och kommunala Familjen Helsingborg att omsätta sina strategier i konkret handling. Tillsammans med GoGenius paketerar företaget nu molntjänsten för framgångsrik aktivering av strategier för affärsutveckling genom en inkluderande företagskultur. – Samarbetet med Hubbster […]

Läs artikeln

Så aktiverade Everysport Media Group en gemensam kultur när tre företag blev ett

Everysport Media Group bildades våren 2016 efter sammanslagning av flera starka aktörer inom digitala sportmedia. Med grunden i flera olika kulturer behövde man hitta ett gemensamt avstamp att växa ifrån och samtidigt få ett snabbt och effektivt gemensamt fokus för såväl affär som organisation. Organisationen var inte så stor, cirka 80 medarbetare, men fragmenterad både […]

Läs artikeln

Så lyckades 11 grannkommuner bilda en gemensam förebildsregion

Platsvarumärket ”Familjen Helsingborg” (tidigare Helsingborg Business Region) är resultatet av ett politiskt och affärsmässigt kommunalt samarbete mellan elva kommuner i nordvästra Skåne. Varumärket förenar kommunerna med syftet att skapa mervärde inom primärt turism, näringsliv och boendeattraktion. Visionen för Familjen Helsingborg är att nordvästra Skåne ska upplevas som en sammanhängande stad och vara en av norra […]

Läs artikeln

Så tog Apoteket sin strategi till konkret handling

Apoteket inledde ett förändringsarbete med syfte att skapa nya initiativ och stärka det lokala engagemanget ute på 370 apotek runt om i hela Sverige. Målet med förändringsarbetet var att formulera konkreta aktiviteter för att vinna fler kunder på de lokala marknaderna och även att få kunderna att handla mer. 2 steg mot konkret förändring Förändringsarbetet […]

Läs artikeln

Medarbetarens kärleksbrev till chefen

”Hej kära chef. Kan vi göra saker och ting bättre? Tillsammans.” Det är början på medarbetarens kärleksbrev till chefen med 13 tips för ett bättre ledarskap, skrivna av kommunikations- och ledarskapskonsulten Johan Book. Läs sammanfattningen i tidningen Chef här: http://chef.se/medarbetarens-karleksbrev-till-chefen/

Läs artikeln

The Power of a Good Strategy

Vad är en strategi ? Fråga ett tiotal människor vad strategi betyder för dem och du kommer förmodligen få ett tiotal olika, känsloladdade svar. Den kinesiske generalen, strategen och filosofen Sun Tzu, som levde på 500-talet f.kr sa t. ex: “Strategi utan taktik är den långsammaste vägen till seger. Taktik utan strategi är oljudet före […]

Läs artikeln

Oengagerade medarbetare kostar miljoner

I en artikel i tidningen VD Tidningen konstateras att oengagerade medarbetare kostar ruskigt stora summor. Och kan också äventyra företagets varumärke. Ändå jobbar få ledare med att öka motivationen. Gallups senaste engagemangsundersökning visar att 13 procent av medarbetarna känner en djup koppling till företaget och arbetar för att driva verksamheten framåt. 63 procent är oengagerade medarbetare […]

Läs artikeln

Tydligt formulerade strategier i svenska bolag men stora utmaningar i implementeringen

En färsk studie från börsnoterade konsultbolaget Acando visar att 84 procent av de medverkande bolagen har tydligt formulerade strategiska planer med inriktningsmål och målsatta nyckeltal. Dock visar studien att många av bolagen misslyckas med att implementera sina strategier. Studien som är utförd bland sextio av Sveriges största bolag visar att 40 procent av bolagen inte […]

Läs artikeln